Add a cover

General information  

  • Place of birth : Seul
  • Date of birth : 21/12/1983

Alias  

  • Yeun Steven

Ratings

This media has not been rated yet.
Be the first one!

To rate this media or to interact with your friends, create a free mediatly account. You'll also be able to collaborate with our growing community and make it you digital entertainment center.

Friends who like

Sign up to see which of your friends like this.

Linked media  

Linking media

Mediatly © 2013

Mediatly, The multimedia social network

Discover new movies and TV shows to watch, novels or comics to read, music to hear and games to play thanks to your friends. It's fast, free, simple and enjoyable!
To start discover a new world, Sign up for free

  
Steven Yeun (1983)

This version of the card is from another language than your preferences.

Type :  

  Summary  

Yeun è noto principalmente per il ruolo di Glenn nella serie televisiva The Walking Dead. Ha inoltre interpretato il ruolo di Sebastian in un episodio nella sit-com The Big Bang Theory nel 2010, un film indipendente, e alcuni cortometraggi. Ha anche prestato la sua voce per la serie di videogiochi di Crysis.

  Biography  

Figlio di Je e June Yeun, Yeun è nato in Corea del Sud ed cresciuto a Troy, nel Michigan. I suoi genitori possedevano due negozi di prodotti per la bellezza a Detroit.

Yeun conseguì un diploma di laurea in psicologia al Kalamazoo College nel 2005. Il suo interesse per la recitazione venne a galla durante il suo primo anno al college, quando fece un provino per il gruppo di recitazione dell'istituto, i Monkapult. Fu inizialmente respinto ma fu inserito nel gruppo durante il suo secondo anno.

Yeun rivelò ai suoi genitori che aveva in mente di perseguire una carriera di attore a Chicago invece di iscriversi alla facoltà di diritto o a quella di medicina. I suoi genitori, pur essendo non felici della sua decisione, gli diedero supporto. Yeun si trasferì a Chicago nel 2005, a Lincoln Square, insieme a suo fratello. Qui si unì agli Stir Friday Night, un gruppo comico composto da membri asioamericani. Si unì poi all'impresa teatrale comica The Second City di Chicago prima di trasferirsi a Los Angeles nel mese di ottobre del 2009.

Show more

  Played movies  

  Played TV shows  

  Crew    

  Companies    

  Photos    

  Videos  

  Press reviews    

  User reviews

  Sources

Whole or part of the information contained in this card come from the Wikipedia article "Steven Yeun", licensed under CC-BY-SA full list of contributors here.