Add a cover

General information  

Links  

Release info  

Alias  

Ratings

This media has not been rated yet.
Be the first one!

To rate this media or to interact with your friends, create a free mediatly account. You'll also be able to collaborate with our growing community and make it you digital entertainment center.

Friends who like

Sign up to see which of your friends like this.

Linked media  

Linking media

Mediatly © 2013

Mediatly, The multimedia social network

Discover new movies and TV shows to watch, novels or comics to read, music to hear and games to play thanks to your friends. It's fast, free, simple and enjoyable!
To start discover a new world, Sign up for free

  
Valaquenta (1984)

This version of the card is from another language than your preferences.

Type :   Production countries :  

  Summary  

Valaquenta resume el conocimiento que poseen los elfos sobre los Valar.

Eru (Ilúvatar), el único, crea a los Ainur a partir de su pensamiento.

Los Ainur componen a pedido de Eru la Gran Música. Con esta música comenzó el mundo (llamado Eä), pues Eru hizo visible el canto de los Ainur.

Eru permitió que aquellos Ainur que lo desearan, pudieran bajar y habitar en Eä , el cual aún debía ser construido. Estos Ainur fueron llamados los Valar.
Durante muchos milenios los Valar trabajaron para crear las cosas, animales y plantas que habitarían el mundo, en espera a de los primeros y segundos nacidos, los hijos de Ilúvatar . También debían preocuparse de Melkor, uno de los Valar más poderosos, pero que a causa de su envidia se corrompio, siendo el causante de las principales calamidades de los primeros nacidos, y de que el mundo no sea un lugar perfecto.


Más adelante, el relato se dedica a describir a los diferentes Valar, a los Maiar, que también son espíritus superiores pero de menor jerarquía de los Valar, y por lo tanto actuaban como sirvientes de estos. Finalmente se refiere a los enemigos de los Valar: Melkor y Maiar corrompidos por Melkor, siendo los principales de estos los Valaraukar, también llamados Balrogs, y por supuesto Sauron.

  Detailed    

  Editions    

Language Publisher Collection Release Pages ISBN
es Ediciones Minotauro 12 9788445070383
ru 416 9785170162703

  Places of action    

  Crew    

  Companies    

  Photos    

  Press reviews    

  User reviews

  Sources

Whole or part of the information contained in this card come from the Wikipedia article "Valaquenta", licensed under CC-BY-SA full list of contributors here.