Add a cover

General information  

Tags  

Alias  

  • Warner Bros. Entertainment
  • Inc.

Ratings

This media has not been rated yet.
Be the first one!

To rate this media or to interact with your friends, create a free mediatly account. You'll also be able to collaborate with our growing community and make it you digital entertainment center.

Friends who like

Sign up to see which of your friends like this.

Linked media  

Linking media

Mediatly © 2013

Mediatly, The multimedia social network

Discover new movies and TV shows to watch, novels or comics to read, music to hear and games to play thanks to your friends. It's fast, free, simple and enjoyable!
To start discover a new world, Sign up for free

  
New Line Cinema (1967)

This version of the card is from another language than your preferences.

Type :  

  Summary  

La New Line Cinema è stata la prima compagnia per la produzione di film indipendenti ad essere fondata negli Stati Uniti ed è tuttora una della compagnie americane indipendenti di maggior successo. Fu fondata nel 1967 da Robert Shaye. Shaye cominciò molto presto la propria carriera come regista: vinse il primo premio di un concorso indetto dalla Società Rosenthal, dove ricevette il premio per il migliore film come regista di età inferiore ai 25 anni. In realtà la sua carriera come regista indipendente era cominciata dieci anni prima, a 15 anni, quando scrisse, produsse e diresse un film per promuovere il supermercato del padre. Divenuto produttore, con la collaborazione di Micheal Lynne, che riveste il ruolo di vice direttore esecutivo della New Line Cinema Corporation da 25 anni, ha prodotto innumerevoli film di successo.

Il 28 febbraio 2008, principalmente a causa della decisione di vendere i diritti internazionali del film La bussola d'oro, l'azienda è stata inserita nella società "sorella" Warner Bros., pur mantenendo separate le operazioni come lo sviluppo, la produzione, il marketing, la distribuzione e gli affari.

  Biography  

Show more

  VideoMovie

  VideoTvShow

  MusicAlbum

  Game

  Photos    

  Videos  

  Press reviews    

  User reviews

  Sources

Whole or part of the information contained in this card come from the Wikipedia article "New Line Cinema", licensed under CC-BY-SA full list of contributors here.